Amsterdam probeert met seks de museumnacht te verkopen // Crea(ties)

MuseumNacht2014Niet alle musea in Amsterdam zijn blij met de posters met blootfoto’s van (Playboy)fotograaf Govert de Roos, die overal in de stad de Museumnacht aankondigen.

“We herkennen ons niet in het thema ‘sex sells, art sells’,” aldus een woordvoerder van het Anne Frankhuis. “Ook al niet omdat we geen kunstmuseum zijn. De volgende keer moet dit anders. We zullen het aankaarten in het museumoverleg.”

Dat meldt Het Parool.

Er zijn meer klachten, aldus Caroline Vos van N8 Stichting Museumnacht Amsterdam, die de posters en programmaboekjes met naakte lijven verspreidt.

“Er zijn mensen die het een choquerende, platte, seksistische manier vinden om aandacht te vragen. Maar vooral mensen uit de doelgroep, Amsterdammers tussen de 18 en 35 jaar, vinden de posters mooi en gaaf” zegt Vos.

De posters, die wel wat lijken op die van de erotische Kamasutra-beurs, zijn ook bedoeld als brandstof voor de discussie hoe ver musea moeten gaan om financieel rond te komen.

Vos: “Musea zijn gedwongen commerciëler te denken en meer met marketing bezig te zijn.”

John Olsen van de ChristenUnie in Zuidoost hekelt de tendens om seks als verkoopmiddel in te zetten. “Laat musea al het mooie wat ze te bieden hebben, onder de aandacht brengen.”

Lees ook:Grootste swingers-bed ter wereld op Kamasutra Beurs
Lees ook:SEX om aan een baan te komen
Lees ook:Spijkerbroeken verkopen met een dildo in de kontzak
Lees ook:Gas4sex; “Let’s help each other” :-) …
Lees ook:Auto-RAI dicht, Seks-RAI open

Geen reacties // Reageer

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Current ye@r *