Mannen worden koopgeil van seks

Vrouwen slaan aan het kopen wanneer ze te weinig seks krijgen.

Bij mannen is dat andersom.

Van seks gaan zij juist geld uitgeven……..

Uit onderzoek aan de universiteit van Leuven blijkt dat mannen meer geneigd zijn om iets te kopen als ze seksueel geprikkeld worden.

Volgens promovendus Van den Bergh blijkt dat als bij mannen seksuele verlangens worden opgewekt, deze ook de verlangens op economisch vlak zullen prikkelen.

“Vooral de hoogtesteronmannen hebben er last van. In neutrale situaties blijken zij de koppigste onderhandelaars. Toon ze echter een schaars geklede schone en ze laten zich bedotten”, aldus Van den Bergh in Campuskrant.

De reden hiervoor is dat we verschillende soorten verlangens eender verwerken. Verlangen naar geld, seks en chocolade activeert hetzelfde hersenengedeelte.

“Wie gevoelig is voor beloningen in het algemeen en seksuele prikkels in het bijzonder, zal veel sneller kiezen voor het onmiddellijk bevredigen van het verlangen, waar dit zich ook situeert.”

Aldus Bram Van den Bergh. Zijn proefschrift heet heel toepasselijk ‘Basis Instinct. Over vurige verlangens in economische beslissingen’.

Reclamemakers en marketingboys weten dit natuurlijk al eeuwen. Gooi een paar lekkere wijven op de motorkap van de nieuwste auto en die verkoopt nog beter. Sex Sells! Maar nu is het dan ook wetenschappelijk aangetoond.

Lees ook:Geile mannen worden eveneens koopgeil
Lees ook:‘Libido is een verzinsel, zonder seks ga je niet dood’
Lees ook:Welke mannen betalen er voor seks?
Lees ook:Alle vrouwen zijn hoeren, alle mannen ook!
Lees ook:Oops: deze condooms kun je wel laten slingeren

Geen reacties // Reageer

0 thoughts on “Mannen worden koopgeil van seks

  1. Pingback: Geile mannen worden ook koopgeil | Seks

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>