TV-bedrijven en kabelaars zien een belangrijke melkkoe mager worden: namelijk de porno.
Prachtig in de jaren ’80, maar die rol is bijna geheel overgenomen door internet, waar veel ‘adult movies’ zelfs gratis is………….
Het aantal kijkers neemt af en daarmee ook de broodnodige reclameinkomsten voor de zenders.
Alle kabel-, televisie- en telecombedrijven samen behaalden vorig jaar nog een omzet van 899 miljoen dollar op betalende seksfilms tegenover meer dan 1 miljard in 2008.
Amerikaanse mediabedrijven waarschuwen dan ook voor de teruglopende inkomsten op dit vlak. Aan de omzet draagt het nauwelijks bij, maar het is zeer winstgevende business, schrijft The Wall Street Journal.
“We zien al een tijdje dat porno minder geld oplevert omdat het via internet gratis beschikbaar is”, zegt topman Glenn Britt van Time Warner’s kabeldivisie.
De omzet van Time Warner Cable daalde met 14 miljoen dollar, eenderde daarvan was toe te schrijven aan een daling van de inkomsten uit de ‘adult-movies’.
Lees ook:Lijstje rijkste porno-sterren ter wereld. Kent u ze?
Lees ook:There’s no business like sex-business!
Lees ook:Porno-sterren liggen op hun rug
Lees ook:Internetporno laat Duitse eroticagigant wankelen
Lees ook:Paige Jennings stapt van Wall Street in de porno-bizz: ‘Genaaid ben ik toch al’
Pingback: Internet – porno: wie, wat, waar en hoe vaak? | Seks