Eind juli start een nieuwe serie van KRO ‘BlootGewoon’: naakt met een missie.
Het programma waarin groepen mensen voor een persoonlijk goed doel uit de kleren gaan.
Zij poseren naakt, waarbij de beste foto van elke groep, gekozen door een vakjury, op een naaktkalender komt te staan.
Via een donatie aan het betreffende goede doel, is de kalender te verkrijgen……….
Volgens presentatrice Anita Witzier is het naakt poseren een uitstekend middel om aandacht te vragen voor een goed doel:.
“Allerlei goede doelen, klein en groot, landelijk en regionaal komen aan bod. Het gaat soms ook om zaken die onbekend zijn en die juist op deze manier aandacht krijgen. De mensen die meedoen krijgen niet alleen een mooie naaktkalender die ten goede komt aan hun persoonlijke goede doel, maar ook meer begrip in hun omgeving omdat ze hun eigen verhaal hebben kunnen vertellen.”
De eerste serie van KRO ‘BlootGewoon’ veroorzaakte vorig jaar de nodige commotie. Anita Witzier gaf zelf het goede voorbeeld en ging voor het goede doel uit de kleren en was te zien in bushokjes door het hele land.
Dit initiatief werd zowel gewaardeerd als verguisd.
Gemiddeld werd KRO ‘BlootGewoon’ door bijna 1 miljoen mensen bekeken. Zowel de goede doelen als de kandidaten reageerden positief na afloop van het programma. Zo kregen de vrouwen van Stichting Amazones vele warme reacties en kreeg de website voor vrouwen met borstkanker 70% meer bezoekers.
KRO ‘BlootGewoon’, vanaf donderdag 29 juli 2010 op Nederland 1.
Lees ook:Anita Witzier naakt voor het Reumafonds
Lees ook:Blootgewoon goed voor 1,1 miljoen!
Lees ook:Van Texel tot aan Maastricht: Anita Witzier in heur nakie
Lees ook:Elisabetta Canalis naakt voor PETA
Lees ook:Lucille Werner zoekt kandidaten voor N.A.A.K.T. LINGO
de vorige serie (2009) vond ik helemaal geweldig. De serie van dit jaar vind ik waardeloos omdat alles nu ineens bedekt moet zijn.
Als je een programma Blootgewoon noemt, moet je ook bloot kunnen laten zien.