Berichten met naakt en seks verwerken we sneller

Of het terug te voeren is tot Adam & Eva: ik weet het niet, maar feit is dat onze hersenen ‘naakte’ informatie sneller verwerken.

De reclame maakt hier uiteraard gretig gebruik van.

De meeste mensen worden als door een magneet aangetrokken door foto’s van naakte of schaars geklede lichamen……

Onderzoekers van de Finse University of Tampere en Aalto University lieten proefpersonen afbeeldingen zien van mensen: aangekleed, in zwemkleding of naakt. Tegelijkertijd werd hun hersenactiviteit gemeten.

Uit de resultaten blijkt dat de hersenen afbeeldingen van naakte mensen efficiënter verwerken. Sterker nog: naarmate de modellen minder kleding dragen was het verwerkingsproces uitgebreider.

De reacties van de hersenen waren ook het sterkst bij de naakte afbeeldingen. De hersenen van mannen reageren nog sterker op afbeeldingen van naakte vrouwen dan op die van naakte mannen. Bij vrouwen was er geen verschil.

Het snel verwerken van ‘seksuele’ informatie speelt volgens de onderzoekers een belangrijke rol in de voortplanting. Het zorgt ervoor dat potentiële partners in onze omgeving efficiënt kunnen waarnemen.

Lees ook:Hersenen vinden eten en agressie net zo lekker als seks
Lees ook:Seks met de ex of een afscheidswip? Geen punt, het is verwerking!
Lees ook:Waarom seks in reclames echt wel werkt
Lees ook:Mannenhersenen krimpen van bikini’s
Lees ook:Na een paar keer vreemdgaan, wordt het stukken gemakkelijker

Geen reacties // Reageer

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>