Sexercise, jawel: de combi van seks & sport

Alleen van de geur van een sportschool worden veel mensen al niet goed.

Vandaar ook dat velen die een abonnementje nemen om hun lijf weer in vorm te krijgen al na een paar keer afhaken.

Er moet toch een aangenamere manier zijn van calorieverbranding, dacht ook een Amerikaanse en zij ontwikkelde sexercise……….

Door seks en fitness te combineren sla je 2 vliegen in één klap.

Een vrijpartij maakt fit, en wanneer je fit bent, zul je meer zin hebben in seks. Een goede sekswork-out verbetert de bloedtoevoer en maakt je hart sterker, verbetert je cholesterol, helpt je gewicht onder contrôle te houden, stimuleert een goede nachtrust en geeft meer energie.

Kortom: het maakt de kwaliteit van je leven beter.

Een ander voordeel is dat vrouwen die veel seks hebben zich aantrekkelijker voelen, omdat ze meer oestrogeen produceren.

Dit maakt hun haar glanzender en gladder. Het verbetert bij beide geslachten de conditie van de huid omdat deze gereinigd wordt door het zweten.

Seksuologe Yvonne Kristín Fulbright bedacht daarom enkele tips om van seks een sport te maken:

- 3 tot 5 keer per week een vrijpartij van een half uur. Doe het op momenten waarop je anders toch maar voor de TV hangt. Het is wel belangrijk, dat je net zoals bij andere sporten dit opbouwt. Je gaat tenslotte je hartslag en bloeddruk verhogen en daar moet je maar in het begin voorzichtig mee omgaan. Daarnaast train je je sterkte, uithoudingsvermogen en flexibiliteit.

- Met een vrijpartij van een halfuur verbrand je, afhankelijk van de intensiteit, tussen de 15 tot 350 calorieën. Dat is het equivalent van een halfuur snel wandelen of gewichtheffen. Met langere sessies kun je tot 1650 calorieën kwijtraken. De meest actieve partner, dit is meestal degene die boven ligt of zit, verbruikt het meeste energie.

- Het is belangrijk je focus te bewaren, ook al is het makkelijk om afgeleid te raken tijdens seks. Je doel moet wel de work-out zijn. Na enkele weken zul je al een stevigere buik, benen, kont en armen hebben.

- Variatie is nodig om het boeiend te houden, zorg ervoor dat seks geen routine wordt. Je moet creatief blijven om saaiheid te voorkomen.

- Let op wat je eet en probeer ook naast de slaapkamer in vorm te blijven. Na je sex-work-out is het belangrijk dat je je spieren de tijd geeft om af te koelen. Daarom kun je het beste douchen na de ‘sexercise’.

Lees ook:Slank worden met sexercise in een wip
Lees ook:Slank de zomer in: met seks verbrand je veel calorieën…
Lees ook:Vrijen als dieet en antidepressivum
Lees ook:Decemberfeestjes: de unieke gelegenheid om weg te glippen voor wat ‘sneaky sex’
Lees ook:Gloeiende seks en snel zaad!

Geen reacties // Reageer

0 thoughts on “Sexercise, jawel: de combi van seks & sport

  1. Pingback: Voor 50′ers is seks belangrijker dan voor 30′ers | Seks

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>